Trickträning=Fail


Jag vet, jag har inga andra.

Gick inte så bra igår, han ville så gärna ha godiset att jag inte fanns, bara handen med godis i. Ibland lyfte han
hoven, duktigt. Men oftast inte, när jag vill ha en "bugning" så ryggade han bara, jag envisades men vi var på andra
sidan. Så jag gav upp och gömde godiset och försökte sitta upp. Jag skrittade och travade runt lite,
red barbacka i grimma/halsring. Grimma funkar bra men no respect för halsringen så jag mest lärde honom att
följa halsringen, en gång gjorde han ett mini bocksprång när jag drev på, hehe :P.

Men i stallet är han lika fin och snäll som vanligt, en liten ängel med gömda horn (a). Idag ska vi väga hästarna,
senast hade han gått ner 5 kilo, hoppas han har gått ner mera nu. Behövdes inte så mycket för att vi ska få
en bra vikt :) Valle hade gått upp 3 kilo, super bra men han har mycket mer han ska gå upp, han är rätt
tunn. Därför när man rider honom barbacka och sedan hoppar upp på Aspen känns Aspen som en tunna :) Men
han är mycket bekvämmare, hehe. Men Valle är lite lydigare barbacka, Aspen vill inte galoppera ;) men efter
en stunds övertalning går det :).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida




  • bloglovin


    RSS 2.0