Dagens Ridpass



Idag var Aspen rätt tjafsig, men inte farligt. Jag mest jobbade för en bra form för jag har slarvat lite ;).
Men jag typ putade in vänster bog och höll honom rak och ställ i hörn och sånt. Jag samlade honom i traven
så mycket det gick och kände hur ryggen kom upp och jag gjorde övergångar så och bakdelen var med och
han gick kanon! Kändes bra, men jag hade inga sporrar idag så galoppen gick trögt. Han vägrade fatta galopp
men vi bråkade om det innan han gav upp och fattade galopp. Märkte att han inte orkar mer än nästan 3 varv.
Måste ut och konditions träna, hehe :P Sen provade jag och Emelie typ att trava i damsadel, galoppera med
benen framför sadeln. Sen galopperade jag en långsida med jockeyläder, han bröt av rätt snabbt. Emelie och jag provade att sitta på rumpan och Valle skrittade på men Aspen försökte kasta av mig haha, så jag hoppade av.
Han gillade verkligen inte det ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida




  • bloglovin


    RSS 2.0