Tiden

Usch, tiden räcker verkligen inte till med skolstart och hästar, men nu lugnar det nog ner sig
och bloggningen ska bli bra igen från min sida. Hoppas ni stannar kvar även att bloggen är seg.

Aja, var i stallet och tog in hästarna, Valle tog galoppupp och in men boxen var inte öppen så han gick
till den andra delen där han inte ska vara. Men fick han att vända och gå till boxen. Aspen travade sista
biten upp. Valle hade ett sår på rumpan som vi tvättade och fixade med, vi grejade lite med hans insektsbett
på halsen och hoppas att det hjälper. Aspen har ett sår under ögat, som ett jack rakt i. Såg inte så trevligt ut.
Hoppas det läker snabbt! Vi fixade med det också. Sedan stog de inne rätt länge innan de fick kvällsmaten och sedan gå ut.

Tidigare den dagen kollade jag kaninerna och klappade på Fläcken. Jag kunde inte se Skutt men tänkte att
han är nog i sitt hus. Jag såg att de inte hade någon mat kvar och då kollade jag mot fodret och bakom tunnan
sitter Skutt, haha :). Såg kul ut, lyfte in honom och gav båda mat och vatten och lite makrosblad. Sedan fick
Läderlappen lite maskrosblad. Han gillade dem och jag gav lite till Valle och Aspen med. Aspen älskade dem men
Valle och Batman tröttnade fort. 

Imorgon ska jag och Emelie rida ut, rätt långt och jag för hoppas att Aspen inte bockar hela tiden haha.
Nu är det blött ute dessutom, eller lerigt i alla fall och det är ju inte så kul om man ramlar av då.


Bild från Onsdag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida




  • bloglovin


    RSS 2.0