Molly!

Red ju som dagt Molly igår! Innan sommarlovet började hade jag henne på min
sista ridlektion. Hon var GALEN! visst, hon är bara 5 och inte så mogen, men jag kunde
knappt ha korta tyglar och resa sig upp i sadeln, i traven kunde man inte sitta ner i traven utan
att hon började galoppera på stället och studsa. Och hon galopperade nästan hela tiden, gick knappt
att få ner henne i trav, tog man in tygeln studsade hon och höll på, fick man ner henne i trav sprang
hon i slängtrav och var riktigt jobbig att lugna ner sig. Helt omöjlt och förj*vla jobbig häst!
Men under sommaren har hon mognat lite och lugnnat ner sig en hel del! Hon studsade inte
och man kunde ta i tygeln utan att hon sprang iväg! Eftersom hon var stel så gjorde jag mycket
lösgörande övningar, mycket skänelvikning och volter, ställa och börja.
I början var hon spänd, kollade på omgivningen och så.. Men sedan slappnade hon av och gick på fint.
Hon har väldigt ojämn galopp så det känns som hon har korsgalopp ofta!

Kommentarer
Postat av: Hanna Martinsson - JUMPLEAGUE

jo, ja tror också de men jävligt snygga!<3

2012-08-22 @ 21:05:37
URL: http://jumpleague.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida




  • bloglovin


    RSS 2.0