Lektion på Ridskolan

Imorgon ska jag på första ridlektionen för höstterminen, ska bli rikigt kul!
Jag är taggad och hoppas på att man får en rolig häst förstås!
Visst, alla tycker inte det är roligt med ridskola oftast de som har egen häst eller
näst intill. Har hört många som tycker att man inte lär sig något utan man bara rider runt
med 7 andra ryttare. Självklart har alla rätt till sin åsikt!
Men jag lär mig mycket på min ridskola. Vi gör många nya övningar som man kan änvända
till när man rider ensam. Visst, man delar dessa 45 minuterna med 7 andra som ridläraren
ska hjälpa. Man får ju inte lika mycket hjälp som om man rider privat.
Men jag tycker fortfarande att jag iallafall lär sig mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida




  • bloglovin


    RSS 2.0