Hoppningen

Det gick super bra, Aspen har, vad är det man säger nu igen, vant sig ? Jag vet inte men
nu är han lugn och lärt sig rutiner osv. Han är toppen att rida, lite tjurig ibland, men inte mycket.
Idag hopade vi då, först hoppade vi på volt. Gick inte så bra, blev mest ankhopp (konstiga hopp)
typ jämnfota och så, sedan blev det bättre. Hindrena låg på 40 cm då. Elin höjde upp till 60 och vi hoppade
dem i följd, första hindret gick bra sedan kom vi nära tvåan och Aspen fick inte upp fossingarna och det
rev vi. Mitt fel då jag inte hjälpte honom, kom igen och då hoppade han av rätt. Elin höjde 2 hål till, 80 cm.

Emelie hoppade först sedan hoppade jag. Aspen hoppade superfint! Kom lite nära, men bara lite.
Det enda som påverkades var frambenen, de kom inte upp utan hängde så han hoppade högt med kroppen
men inte med frambenen, haha! :D Men allt funkar bra i hoppningen och det blir Pay & Jump den
1 September, antagligen 70 cm men vi får se. Imorgon skulle vi hoppa lite studs, och lite allmän
dressyr. Ni får en annan bild då ni nog redan sett de Elin har lagt upp ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida




  • bloglovin


    RSS 2.0