En mjuk start

Hemma från stallet och ska alldelses strax springa in i duschen. Idag gick det faktiskt bra!
Det var menat att jag först skulle rida Molly men eftersom inte Wilma kom, tyvärr :/, och
hon skulle ha Grålle bytte jag med henne så jag fick Grålle. Han var ganska trött och lite seg
men jag fick fram honom ganska fort så att han bjöd och kom ner i form.
Himla mysig är han pollen! Men i galoppen är det jätte jobbigt, han drar upp huvudet, ner med
ryggen och arbetar överhuvud taget inget med bakbenen. Nu har han tappat en hel del muskler under
sommaren och det är svårt för hästarna att bygga upp muskler när han inte rids rätt alltid eftersom dem
som ridit kanske 2 år inte har fått in 'knepet' att få hästen att gå rätt.
Och så tror Anelie att han inte lägger sina muskler på rätt ställen.
Hon skulle kolla igenom honom och kanske ringa en Kiropraktor. Det är ju inget fel på han, det är mest
så att han ska kunna få större muskler så han orkar bära sig själv på rätt sätt.
/ Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida




  • bloglovin


    RSS 2.0