Dagens Ridpass x2


Från ett tidigare ridpass :).

Vi börjar med söndagens ridpass.
Vi red ju barbacka och gick bra men Aspen var så seeeg :P. Han kände att jag inte kunde driva på samma
sätt och jag hade ju inga sporrar heller för den delen. Men annars gick det väl bra, han var lite tjafsig om
att han vill ut från banan hela tiden. Emelie och jag bytte lite och Valle var jättefin stundtals. Han kommer bli
bra när Emelie hittar knapparna på honom.

Idag gick det SUPER! Han var helt underbar, traven var perfekt, galoppen och halterna kom när jag ville.
Skritten var också bra även att jag inte jobbade med den, jag och Aspen ska öva på halten vid hälsning,
rakt och volter lite granna så allt blir bättre. Sedan är det ryggning, framdelsvändning och skänkelvikning på tur.
Det funkar inte rikigt än, jag vet att han kan men han vill inte ;). Men det kommer! 


Kommentarer
Postat av: Fanny Lindgren

Sv. Tack så jätte mycket Emilie!

Kram :)

2012-08-27 @ 21:20:14
URL: http://fannylindgren.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida




  • bloglovin


    RSS 2.0